Ondersteuning in het nieuwe normaal

Deze tijd vraagt enorme energie en aanpassingsvermogen. Wij zien dat om ons heen bij onze klanten. In openbare bibliotheken is hard gewerkt om klanten toch te bereiken, met een boek-aan-huis-service, of door online activiteiten te organiseren. In medische bibliotheken zetten ze alle zeilen bij om de digitale toegang tot de COVID informatie blijvend te realiseren. In hogeschool- en universiteitsbibliotheken wordt digitaal onderwijs gegeven en ondersteund en is het gelukt om  toegang tot meer (digitale) content te realiseren. Kennisinstellingen draaien volledig digitaal en zorgen voor optimale toegang tot informatiebronnen. En dat veelal vanuit huis. Dit vergt enorme inzet, flexibiliteit en doorzettingsvermogen binnen bibliotheken en bij hun medewerkers. Het leidt veelal ook tot innovatief en creatief denken en soms gewoon je boerenverstand gebruiken.

Ook Ingressus werkt veelal vanuit huis. We volgen de ontwikkelingen en helpen klanten met hun directe vragen en issues. We zien dat er bij bibliotheken nagedacht wordt over de toekomst van de  dienstverlening, met name inzet en ontwikkeling van digitale diensten voor eindgebruikers. De serviceverlening, een belangrijk aspect voor bibliotheken, is nu anders van vorm en zal straks wellicht aangepast worden aan het principe: digitaal is het nieuwe normaal.

Ingressus is, naar goed Rotterdams gebruik trouw aan “handen uit de mouwen, aanpakken, hands on aan de slag”. Ook wij kijken naar onze dienstverlening, naar wat onze klanten nodig hebben en waar we kunnen helpen, nu en straks.

Laat het ons weten of wij kunnen ondersteunen:

  • bij het wegwerken van ontstane achterstanden in catalogiseerwerk of andere tijdrovende backoffice-werkzaamheden die (zijn) blijven liggen. Ook als dit maar voor beperkte tijd is zetten wij onze expertise hierop graag in.
  • in het beschikbaar maken van kennis en informatie, anders dan de traditionele bronnen, zoals het ontsluiten en toegankelijk maken van eigen instellingspublicaties of rapporten.
  • bij het ontwikkelen en inzetten van tools om (digitaal) kennisdelen verder te brengen in uw organisatie, bijvoorbeeld via de app Vakliteratuur.
  • in het leveren van support, bijvoorbeeld het installeren van HAN software zodat uw eindgebruikers toegang thuis en onderweg hebben tot bronnen.
  • bij het aanpassen van processen na deze bijzondere tijd: Ingressus adviseert en kijkt graag met u mee.

Wij staan graag voor u klaar. Neem telefonisch contact op via 010-2060260, of stuur een mail: info@ingressus.nl

Team Ingressus wenst u veel gezondheid en succes!