In kader van het 3-jarige samenwerkingsverband tussen Duitse en Nederlandse bibliotheken welke gestart is vanuit de 2 nationale overkoepelende bibliotheekplatforms FOBID en BID, wordt er regelmatig een online webinar georganiseerd. Annuska Graver bezocht er recentelijk 2: over Library staff: identifying, qualifying, employing and training en over Agile working in libraries.… lees verder
Actueel
Ingressus kennissessies
Sinds dit jaar organiseert Ingressus online kennissessies voor klanten en andere geïnteresseerden.In maart was de eerste sessie over de nieuwe ontwikkelingen van X-ref beheer via de browser. In mei was er een sessie over de Vakliteratuur app. Hierin kwamen de wijzigingen sinds de release van januari aan de orde en… lees verder
Brexit en de Boekhandel
Ingressus houdt de ontwikkelingen rondom Brexit nauwgezet bij. De eerste vier maanden van 2021 hebben duidelijk gemaakt dat overal dezelfde problemen optreden: vertraging, zendingen die kwijtraken of worden vastgehouden aan de grens of zelfs retour afzender gestuurd. Zowel bij verzendende als ontvangende partijen is het wennen om formulieren te moeten… lees verder
Dienstverlening tijdens de feestdagen
Op de volgende feestdagen is ons kantoor gesloten: Vrijdag 2 april (Goede Vrijdag)Maandag 5 april (Tweede Paasdag)Dinsdag 27 april (Koningsdag)Woensdag 5 mei (Bevrijdingsdag)Donderdag 13 mei (Hemelvaartsdag)Vrijdag 14 mei (dag na Hemelvaartsdag)Maandag 24 mei (Tweede Pinksterdag) lees verder
Detachering in coronatijd: hoe gaat dat?
Ingressus heeft in deze bijzondere tijd een bijzondere uitdaging: hoe kan de klant het beste geholpen worden bij werkzaamheden op het gebied van catalogisering? Immers, veelal zal dat op locatie van de klant (moeten) plaatsvinden aangezien daar de collectie zich bevindt. Het is voor Ingressus uiteraard van belang om coronaproof… lees verder
Lancering vernieuwde Vakliteratuur app
Woensdag 13 januari 2021 is de vernieuwde versie van Vakliteratuur gelanceerd. Sinds de lancering van de Vakliteratuur app zijn wij samen met SIYOU door blijven ontwikkelen aan de vormgeving en functionaliteiten van de app. Zo zijn er koppelingen met de Discovery systemen van Ovid en EBSCO gerealiseerd en is er… lees verder
Vakliteratuur app in het hoger onderwijs
Presentaties In het afgelopen jaar zijn er een flink aantal presentaties gegeven van de Vakliteratuur app. Vanuit de wereld van het hoger onderwijs is er recent belangstelling getoond voor de app. Bibliotheken zien vooral een voordeel in het persoonlijk kunnen attenderen op voor docenten en studenten relevante content en het… lees verder
Support 2021
Met een supportabonnement koopt u supporturen in voor een tarief dat 20% lager ligt dan het normale uurtarief. Het supportbudget is inzetbaar voor ondersteuning bij de software van X-ref, HAN en Vakliteratuur. Maar ook voor het uitbesteden, tijdelijk of structureel, van een aantal bibliotheektaken. U kunt een supportabonnement afsluiten voor… lees verder
X-ref kennissessies
In navolging van het eerdere bericht over de online supportdagen is de eerste X-ref kennissessie gepland voor 22 maart. Het onderwerp is “X-ref web beheer”. Je hoeft geen supportklant te zijn om deel te nemen aan een sessie. Dit jaar worden er meerdere kennissessies gehouden over verschillende onderwerpen.Op de Evenementen… lees verder
Continuïteit dienstverlening Ingressus in verband met het coronavirus
Onze medewerkers werken nog zo veel mogelijk vanuit huis. Wel is er dagelijks een medewerker op kantoor aanwezig. Wij zijn telefonisch te bereiken vanaf 08:30 t/m 16:30 of stuur een e-mail naar servicedesk@ingressus.nl. Ook hebben we de beschikking over Microsoft Teams voor het houden van een vergadering, presenteren van een… lees verder